Job 6 van 23


Report this listing

Solliciteren



Juridisch Assistent


Functie

Als Juridisch Assistent ben je verantwoordelijk om onderstaande taken tot een goed einde te brengen:
  • Je beheert het algemeen secretariaat voor alle Belgische entiteiten (25 vennootschappen).
  • Je zorgt voor een goede voorbereiding van de algemene vergaderingen (uitnodigingen, PV's,...)
  • Aanpassingen van de statuten, kapitaalsverhogingen, hernieuwing bestuurders, overdracht van aandelen,...
  • Vernieuwing publicaties Belgisch staatsblad.
  • Transportvergunningen regelen.
  • Informeren over buitenlandse vennootschappen.
  • Centraliseren van gegevens van buitenlandse vennootschappen.
  • Handelsregister – ondernemingsloket.
  • Wereldwijde bescherming het merk van de onderneming.
Opvolgen van veranderingen in de wetgeving

Bedrijfsinformatie
Onze klant opgericht in 1908 met hoofdkantoor in Brussel, is een internationale verlener van logistieke diensten en multimodaal transport over de weg, door de lucht, over zee, per spoor en over de binnenwateren. Met meer dan 3.200 werknemers wereldwijd heeft onze klant een hecht wereldwijd netwerk met ongeveer 154 vestigingen in meer dan 15 landen. In nog eens 80 landen werkt het nauw samen met partners en agenten.

Jouw profiel

Als Juridisch Assistent beschik je over onderstaande competenties en vaardigheden:
  • Je bent in het bezit van een professionele bachelor of hoger (economische richting of rechtspraktijk).
  • Je spreekt en schrijft zeer goed de Nederlandse en Franse taal.
  • Je hebt al ervaring met vennootschapsrecht.
  • Je bent iemand die proactief denkt, dingen in twijfel durft trekken en initiatief neemt.
  • Je bent communicatief en zelfstandig.
  • Tot slot ben je eerder analytisch.
  • Informeren en juridisch advies verlenen
  • Echtheid van documenten of eigendomstitels of de juistheid van een inventaris controleren
  • Juridische documenten opmaken (dagvaarding, onderhandse akte, huwelijkscontract, ...)
    Regelingen opmaken
  • Een magistraat bijstaan tijdens de zittingen door notulen en verslagen op te stellen en gerechtelijke beslissingen te authenticeren
  • Archieven, vonnissen, bewijsstukken inventariseren, indelen en bewaren (wapens, diverse voorwerpen, ...)
  • Geschillendossiers, administratieve en commerciële geschillen betreffende schuldvorderingen opvolgen
  • Stappen ondernemen voor cliënten of organisaties bij overheids- en privé-instellingen
  • Taken opnemen m.b.t. het administratief beheer (planning, (elektronische) briefwisseling, facturatie, vergunningsaanvraag, …)
  • Een veiling, de expertise en het vervoer van de goederen organiseren en de schatter tijdens de verkoop bijstaan
  • Tijdschema's, data van inbeslagname, blokkeringen van bankrekeningen bepalen in het kader van uitvoeringsprocedures
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Plaatsbeschrijvingen of vaststellingen van materiële schade uitvoeren
  • Documentatie zoeken, doorsturen of beheren

Aanbod

Naast een uitdagende job mag je het volgende verwachten:
  • Een job optie vast.
  • Brutoloon volledig te bespreken met de klant naarmate je ervaring.
  • Maaltijdcheques €2.09/gewerkte dag.
  • Groepsverzekering, hospitalisatieverzekering waar je ook je gezinsleden kan op aansluiten mits een kleine bijdrage.
  • Woon-werk vergoeding.
  • Na 6 maanden en een positieve evaluatie een mogelijkheid tot loonsverhoging en/of netto-onkosten vergoeding.
  • Doorgroeimogelijkheden in elke richting.
  • Opleiding on the job.
  • Thuiswerk 1d/week.
" Een harde werker met de juiste motivatie en inzet kan heel ver komen binnen de organisatie. Inzet wordt beloond, keer op keer. - HR BP"

Solliciteren

DAAN KEMPEN
003222540852

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht